Geçmişten günümüze [b]milyonlarca klavye [/b]kullanıcılara hizmet etti. Bunların bazılarının tasarımları hatalıydı bazılarında ise yazı yazmak bir işkenceydi. Klavyelerin iyiliğini belirlemek için dört ana etkene bakılır. Bunlar [b]his, yerleşim, özellikler ve klavye hakkındaki kullanıcı yorumları[/b]. Aşağıdaki ürünler tarihin [b]10 kötü klavyesi[/b] olarak gösteriliyor. Bu ürünlerin hepsi 1970'ler ve 1980'lerde üretilmiş. Bu klavyelerin hepsi kötü üne sahip olsa da gelecekte [b]üretilecek klavyeler [/b]için iyi bir örnek oldular. Şimdi onuncu sıradan başlıyoruz.
[img]http://cdn.shiftdelete.net/img/article/klavyeler1252069078.jpg[/img]
[color:1523=#800000][b]10- Commodore 64 (1982)[/b][/color]
Commodore 64 milyonlarca insanın genç hafızalarında büyük bir adım olarak kaldı. Fakat ürünün klavye dizaynı daha önceki [b]Commodore'un VIC-20 [/b]ürünü ile aynıydı ve oldukça acemiydi. Klavye üzerine kısa bir bakış onun üç ana hatasını hemen ortaya çıkarıyor. Klavye gözle görülür biçimde karmaşıktı ve her bir tuş üzerinde birçok sembol bulunuyordu. İkinci olarak anti ergonomik bir yapıya sahipti ve[b] 2 inç yüksekliğiyle[/b] daktilocuların bileklerini oldukça zorlamasına sebep olurdu. Ve klavyedeki yerleşimin kötü olmasından dolayı nümerik bölüme fakir bir yer ayrılmıştı.
[img]http://cdn.shiftdelete.net/img/article/139100-commodore641252069048.jpg[/img]
Örneğin, [b]Home/Clear[/b] tuşları direk olarak [b]Delete (Backspace)[/b] tuşunun sonunda yer alırdı. Bunun sonucunda kullanıcılar kazara ona dokunduklarında ekranın en üst köşesine yedekleme imleci gözüküyordu. Ek olarak, kötü yerleşimin üzerine tuz biber eken bazı tuşların standart olmaması. Bunlar Run/Stop ve Restore tuşları. Neyse ki, [b]C64[/b] sahiplerinin çoğu ürünü oyun oynamak için aldı ve[b] joystick[/b] kullandı.
[img]http://cdn.shiftdelete.net/img/article/klavyeler1252069078.jpg[/img]
[color:1523=#800000][b]10- Commodore 64 (1982)[/b][/color]
Commodore 64 milyonlarca insanın genç hafızalarında büyük bir adım olarak kaldı. Fakat ürünün klavye dizaynı daha önceki [b]Commodore'un VIC-20 [/b]ürünü ile aynıydı ve oldukça acemiydi. Klavye üzerine kısa bir bakış onun üç ana hatasını hemen ortaya çıkarıyor. Klavye gözle görülür biçimde karmaşıktı ve her bir tuş üzerinde birçok sembol bulunuyordu. İkinci olarak anti ergonomik bir yapıya sahipti ve[b] 2 inç yüksekliğiyle[/b] daktilocuların bileklerini oldukça zorlamasına sebep olurdu. Ve klavyedeki yerleşimin kötü olmasından dolayı nümerik bölüme fakir bir yer ayrılmıştı.
[img]http://cdn.shiftdelete.net/img/article/139100-commodore641252069048.jpg[/img]
Örneğin, [b]Home/Clear[/b] tuşları direk olarak [b]Delete (Backspace)[/b] tuşunun sonunda yer alırdı. Bunun sonucunda kullanıcılar kazara ona dokunduklarında ekranın en üst köşesine yedekleme imleci gözüküyordu. Ek olarak, kötü yerleşimin üzerine tuz biber eken bazı tuşların standart olmaması. Bunlar Run/Stop ve Restore tuşları. Neyse ki, [b]C64[/b] sahiplerinin çoğu ürünü oyun oynamak için aldı ve[b] joystick[/b] kullandı.