[center][color:b3d4=blue]İNSAN KENDİ KADERİNİ KENDİ ÇİZER[/color][/center]
[color:b3d4=blue]Kader mevzuu, genelde yanlış anlaşılan bir meseledir.İnsanlar arasında genelde kader hakkında oyuncuları insanlar olan, yazılmış çizilmiş bir tiyatro senaryosu gözüyle bakılmaktadır. Sanki insanların iradesi yokmuş gibi aksadilmektedir. Günümüzde insanlar kader konusunda kaderiye mezhebinin düştüğü büyük hataya düşüyorlar...[/color]
[color:b3d4=blue]Halbuki kader, CENAB-I HAKK'ın insanın iradesini görmesi bilmesidir. CENAB-I HAKK'ın insana verdiği en büyük nimetlerden biride iradedir. İnsan iradesini ALLAH'ın inayeti ile kullanır; ancak yanlış anlaşılan şeyde şudurki; insan levhi mahfuzda yazıldığı için iradesini yazılan yönde kullanmaz.Şöyleki:[/color]
[color:b3d4=red]ALLAH için insan gibi geçmiş yada gelecek diye bir zaman olayı yokdur. Yani insan nasılki yolda giderken önüne baktığında önünü gördüğü gibi arkasına baktığında da arkasını görür ALLAH da geçmişe bakıp bilip gördüğü gibi geleceğe bakınca da aynen bilip görür. nasılki insan bir bilim dalında bildiğini kitap halinde yazar, onun gibi ALLAH da gördüğü geçmiş ve geleceği levh-i mahfuzda yazar ve yazılanlara kader der. Yoksa kaderiye mezhebinde denildiği gibi insan ister yatsın ister çalışsın farketmez yada kısaca herşey olacağına varır gibi şeyler görüşler yanlışlardır.[/color]
[color:b3d4=darkred]Ancak insan iradesini müsbet yönde kullanır ve sonucu ise hayırlısı niyeti ile ALLAH'tan bekler kısaca tedbiri alır takdiri ALLAH'a bırakır.[/color]
[color:b3d4=blue]Kader mevzuu, genelde yanlış anlaşılan bir meseledir.İnsanlar arasında genelde kader hakkında oyuncuları insanlar olan, yazılmış çizilmiş bir tiyatro senaryosu gözüyle bakılmaktadır. Sanki insanların iradesi yokmuş gibi aksadilmektedir. Günümüzde insanlar kader konusunda kaderiye mezhebinin düştüğü büyük hataya düşüyorlar...[/color]
[color:b3d4=blue]Halbuki kader, CENAB-I HAKK'ın insanın iradesini görmesi bilmesidir. CENAB-I HAKK'ın insana verdiği en büyük nimetlerden biride iradedir. İnsan iradesini ALLAH'ın inayeti ile kullanır; ancak yanlış anlaşılan şeyde şudurki; insan levhi mahfuzda yazıldığı için iradesini yazılan yönde kullanmaz.Şöyleki:[/color]
[color:b3d4=red]ALLAH için insan gibi geçmiş yada gelecek diye bir zaman olayı yokdur. Yani insan nasılki yolda giderken önüne baktığında önünü gördüğü gibi arkasına baktığında da arkasını görür ALLAH da geçmişe bakıp bilip gördüğü gibi geleceğe bakınca da aynen bilip görür. nasılki insan bir bilim dalında bildiğini kitap halinde yazar, onun gibi ALLAH da gördüğü geçmiş ve geleceği levh-i mahfuzda yazar ve yazılanlara kader der. Yoksa kaderiye mezhebinde denildiği gibi insan ister yatsın ister çalışsın farketmez yada kısaca herşey olacağına varır gibi şeyler görüşler yanlışlardır.[/color]
[color:b3d4=darkred]Ancak insan iradesini müsbet yönde kullanır ve sonucu ise hayırlısı niyeti ile ALLAH'tan bekler kısaca tedbiri alır takdiri ALLAH'a bırakır.[/color]