[b]O da beşerdir. Kur'anı getirmekle vazifesi bitmiştir" gibi sözlerle Peygamber Efendimizin üstün­lüğü inkâr edilmektedir.[/b]
[b]
Evet, o da beşer idi ama "Sey-yid ül-beşer" idi. Bütün insanların efendisi idi (Mevahid) ve (Mirat'ı Kâinat) kitaplarında yer alan sayı­sız üstünlüklerinden bir kaçını zikr­ediyoruz.[/b]
[b]
1-Mahlûklar içinde ilk olarak Muhammed aleyisselâm'ın ruhu yaratıldı.
2-Onun ismi arşa ve cennetlere yazıldı.
3-Hz. Adem zamanında okunan ezanda Hz. Muhammet'in ismi de söylenirdi.
4-Tevrat, İncil, Zebur 'da MUHAMMET (AS) müjdelenmiş övülmüştür.
5-Doğacağı vakit, bîr çok büyük alâmet görülmüştür.
6-Doğunca meleklerce sünnet edildi. Bütün putlar da yüzüstü devrildi.
7-Beşikte iken konuşmaya başladı, Hz. İsa konuşmuştu.
8-Çocuk iken açıklarda' gezerken, başı hizasında bir bulut gölge yapardı.
9-Her Peygamberin nübüvvet mührü, sağ elinin üstünde idi. MUHAMMET (SAV) ise sol kürekteki deri üzerinde, kalbi hizasında idi. Hz. Cebrail, cennet mührü ile sırtını mühürlemişti.
10-Mübarek ağzının ıslaklığı, acı suları tatlı yaptı. Hastalara şifa, bebeklere süt gibi gıda oldu.
11-Önünden gördüğü gibi arkasından da görürdü.
12-Teri gül gibi güzel kokardı.
13-Uzun kimselerin yanında iken, onlardan yüksek görünürdü.
14-Güneş ve ay ışığında, gölgesi yere düşmezdi.
15-Üstüne sinek ve başka hiçbir böcek konmazdı.
16-Çamaşırları ne kadar çok, giyse de hiç kirlenmezdi.
17-Taş üstüne basınca ızı kalır, kum üstünde giderken hiç iz bırakmazdı.
18-Büyük mucizelerinden birisi de, Miraç'tır. Burak ile Mekke'den Kudüs'e oradan göklere ve Arşa götürüldü. Kendisine! acayip şeyler gösterildi. Bir anda tekrarevine getirildi.
19-En çok ilim ona verildi. Kimseden bir şey öğrenmemişken Allahü teâlâ (CC) ona her şeyi Bildirdi. Hz. Adem'e her şeyin ismi bildirildiği gibi, O'na da aynı oldu.
20-Sözü çok vecizdi. Az keli­me ile çok şey anlatırdı. (Ameller niyetlere göredir) (helâl haram bellidir) (Şahidi davacı gösterir, davalıya da yemin düşer), (Kendi için istediğini, din kardeşi için de istemeyen, kâmil mümin değildir) hadis-i şeriflerinde ilki, ibadet, ikincisi muamelat, üçüncüsü adalet ve siyaset ilminin, dördüncüsü ahlâk ilminin temelidir. [/b]
[b]21-Ashabının hepsi Peygam­berden başka, bütün insanların üstündedir."Ashabım, enbiya hariç, cin ve insanların hepsinden üstündür", buyurdu. (Bezzaz) Mescidimde kılınan bir rekât namaza, bin rekât sevap yazılır.
22-Nikâh ile olan akrabalığın kıyamette fayfası yoktur. Resul u Han'ı nki bundan müstesnadır. Hadis-i şerifte buyuruldu ki "Allahü teâlâ, (CC) bana söz verdi ki, kızlarını aldığım ve kızlarımı verdiğim aileler, cennette benimle beraberdir" (Deylemi). "Ashabımın hanım tara­fından olduğum akrabalarımın Cennetlik olmasını istedim. Rabbim de isteğimi kesin olarak kabul buyurdu". (Hakim) "Kız alıp verdiğim kimseler cehenneme gir­mez". (İ.Neccar, İ Asakir, Deylemi) Şu halde onun kayınpeder ve kayınbiraderlerine ve damatlarına dil uzatmaktan sakınmalıdır.
23-Onun mübarek ismini taşıyan hakiki müminler cehenne­me girmez.
24-Onu sevmek farzdır. "Allahü Bâlâ'yı (CC) seven beni sever" demesi emrolundu.
25-Onun ehl-i beytini sevmek vaciptir. Hadis-i şerifte buyuruldu ki: "İslâm'ın esası beni ve ehl-i beytimi sevmektir". (İ. Asakir). "Vallahi ehl-i beytimi sevmeyenin kalbine iman girmez".(İ. Ahmed)
26-Ashabımın hepsini sevmek de vaciptir. Allahü teâlâ (CC) hep­sinden razı olduğu. (Tövbe suresi 100. ayetde) Hepsine cenneti söz verdiği bildirildi. (Hadid suresi ayet 10) hadis-i şeriflerde buyuruldu ki "Ashabımı sevmek beni sevmek; onlara düşmanlık bana düşmanlık­tır" (Buhari). "Ashabımın arasında fitne çıkacak, benimle olan sohbet­leri hürmetine Allahü teâlâ, (CC) onları affedecektir. Bu fitneye karışan, ashabıma dil uzatan ce­henneme girecektir". (Müslim)
27-A.llahü teâlâ (CC) hadisi kudside "Sen olmasaydın, hiçbir şeyi yaratmazdım", buyuruyor. (Deylemi) Peygamber Efendimizin (SAV) doğumu ile:
-Mecusilerin bin yıllık ateşi söndü;
-Kisranın sarayından on dört sütün düştü;
-Sava gölü kurudu;
-Küfrün ateşi söndü;
-Bizans'ın ihtişamı azgınlığı bitti;
-Hıristiyanlığın çöküşü oldu.
Vel hasıl şairimiz çok güzel söylemiş:
"Ne mümkün ki ben benim benliğimle seni bilmek;
Seni senle bilenlere ayansın Ya Resulullah"
Allah teâlâ cümlemize gereği gibi tabiyetler nasib-i müyesser eylesin. Amin[/b]
[right][b][i]Hacı Hasan Burkay[/i][/b][/right]
[b]
Evet, o da beşer idi ama "Sey-yid ül-beşer" idi. Bütün insanların efendisi idi (Mevahid) ve (Mirat'ı Kâinat) kitaplarında yer alan sayı­sız üstünlüklerinden bir kaçını zikr­ediyoruz.[/b]
[b]
1-Mahlûklar içinde ilk olarak Muhammed aleyisselâm'ın ruhu yaratıldı.
2-Onun ismi arşa ve cennetlere yazıldı.
3-Hz. Adem zamanında okunan ezanda Hz. Muhammet'in ismi de söylenirdi.
4-Tevrat, İncil, Zebur 'da MUHAMMET (AS) müjdelenmiş övülmüştür.
5-Doğacağı vakit, bîr çok büyük alâmet görülmüştür.
6-Doğunca meleklerce sünnet edildi. Bütün putlar da yüzüstü devrildi.
7-Beşikte iken konuşmaya başladı, Hz. İsa konuşmuştu.
8-Çocuk iken açıklarda' gezerken, başı hizasında bir bulut gölge yapardı.
9-Her Peygamberin nübüvvet mührü, sağ elinin üstünde idi. MUHAMMET (SAV) ise sol kürekteki deri üzerinde, kalbi hizasında idi. Hz. Cebrail, cennet mührü ile sırtını mühürlemişti.
10-Mübarek ağzının ıslaklığı, acı suları tatlı yaptı. Hastalara şifa, bebeklere süt gibi gıda oldu.
11-Önünden gördüğü gibi arkasından da görürdü.
12-Teri gül gibi güzel kokardı.
13-Uzun kimselerin yanında iken, onlardan yüksek görünürdü.
14-Güneş ve ay ışığında, gölgesi yere düşmezdi.
15-Üstüne sinek ve başka hiçbir böcek konmazdı.
16-Çamaşırları ne kadar çok, giyse de hiç kirlenmezdi.
17-Taş üstüne basınca ızı kalır, kum üstünde giderken hiç iz bırakmazdı.
18-Büyük mucizelerinden birisi de, Miraç'tır. Burak ile Mekke'den Kudüs'e oradan göklere ve Arşa götürüldü. Kendisine! acayip şeyler gösterildi. Bir anda tekrarevine getirildi.
19-En çok ilim ona verildi. Kimseden bir şey öğrenmemişken Allahü teâlâ (CC) ona her şeyi Bildirdi. Hz. Adem'e her şeyin ismi bildirildiği gibi, O'na da aynı oldu.
20-Sözü çok vecizdi. Az keli­me ile çok şey anlatırdı. (Ameller niyetlere göredir) (helâl haram bellidir) (Şahidi davacı gösterir, davalıya da yemin düşer), (Kendi için istediğini, din kardeşi için de istemeyen, kâmil mümin değildir) hadis-i şeriflerinde ilki, ibadet, ikincisi muamelat, üçüncüsü adalet ve siyaset ilminin, dördüncüsü ahlâk ilminin temelidir. [/b]
[b]21-Ashabının hepsi Peygam­berden başka, bütün insanların üstündedir."Ashabım, enbiya hariç, cin ve insanların hepsinden üstündür", buyurdu. (Bezzaz) Mescidimde kılınan bir rekât namaza, bin rekât sevap yazılır.
22-Nikâh ile olan akrabalığın kıyamette fayfası yoktur. Resul u Han'ı nki bundan müstesnadır. Hadis-i şerifte buyuruldu ki "Allahü teâlâ, (CC) bana söz verdi ki, kızlarını aldığım ve kızlarımı verdiğim aileler, cennette benimle beraberdir" (Deylemi). "Ashabımın hanım tara­fından olduğum akrabalarımın Cennetlik olmasını istedim. Rabbim de isteğimi kesin olarak kabul buyurdu". (Hakim) "Kız alıp verdiğim kimseler cehenneme gir­mez". (İ.Neccar, İ Asakir, Deylemi) Şu halde onun kayınpeder ve kayınbiraderlerine ve damatlarına dil uzatmaktan sakınmalıdır.
23-Onun mübarek ismini taşıyan hakiki müminler cehenne­me girmez.
24-Onu sevmek farzdır. "Allahü Bâlâ'yı (CC) seven beni sever" demesi emrolundu.
25-Onun ehl-i beytini sevmek vaciptir. Hadis-i şerifte buyuruldu ki: "İslâm'ın esası beni ve ehl-i beytimi sevmektir". (İ. Asakir). "Vallahi ehl-i beytimi sevmeyenin kalbine iman girmez".(İ. Ahmed)
26-Ashabımın hepsini sevmek de vaciptir. Allahü teâlâ (CC) hep­sinden razı olduğu. (Tövbe suresi 100. ayetde) Hepsine cenneti söz verdiği bildirildi. (Hadid suresi ayet 10) hadis-i şeriflerde buyuruldu ki "Ashabımı sevmek beni sevmek; onlara düşmanlık bana düşmanlık­tır" (Buhari). "Ashabımın arasında fitne çıkacak, benimle olan sohbet­leri hürmetine Allahü teâlâ, (CC) onları affedecektir. Bu fitneye karışan, ashabıma dil uzatan ce­henneme girecektir". (Müslim)
27-A.llahü teâlâ (CC) hadisi kudside "Sen olmasaydın, hiçbir şeyi yaratmazdım", buyuruyor. (Deylemi) Peygamber Efendimizin (SAV) doğumu ile:
-Mecusilerin bin yıllık ateşi söndü;
-Kisranın sarayından on dört sütün düştü;
-Sava gölü kurudu;
-Küfrün ateşi söndü;
-Bizans'ın ihtişamı azgınlığı bitti;
-Hıristiyanlığın çöküşü oldu.
Vel hasıl şairimiz çok güzel söylemiş:
"Ne mümkün ki ben benim benliğimle seni bilmek;
Seni senle bilenlere ayansın Ya Resulullah"
Allah teâlâ cümlemize gereği gibi tabiyetler nasib-i müyesser eylesin. Amin[/b]
[right][b][i]Hacı Hasan Burkay[/i][/b][/right]